Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u veelgestelde vragen over het gebruik van Mijn Lable Care en ook over het installeren van het certificaat. Indien uw vraag er niet bij staat, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar per e-mail: ondersteuning@lablecare.nl en per telefoon: 088- 4420244

Ik heb problemen met inloggen in Mijn Lable Care

  • Bij Chrome en FireFox kan het geinstalleerde certificaat niet gebruikt worden. De oplossing is om Safari te gebruiken om Mijn Lable Care te benaderen.

  • Toelichting: Sinds iOS/iPadOS 17.4 mogen in de EU de browsers de Chromium Engine gebruiken. Deze browsers hebben op deze apparaten echter geen toegang tot certificaten. Doordat deze functionaliteit in deze browsers ontbreekt kan Lable dit niet oplossen. De oplossing is om voor Mijn Lable Care (Mobile) Safari te gebruiken.

Als u uw wachtwoord door de browser automatisch heeft laten opslaan, dan kunt u het wachtwoord terugvinden.
Informatie over hoe u dat kunt doen, vindt u hier: wachtwoorden bekijken in Browser

Om weer in te stellen dat de inloggegevens automatisch worden ingevuld doet u het volgende:

  • Schrijf het wachtwoord even voor u zelf op.
  • Verwijder vervolgens het wachtwoord voor Mijn Lable Care uit uw browser.
  • Vul daarna de gebruikersnaam en het wachtwoord eenmalig weer handmatig in in het inlogscherm van Mijn Lable Care.
  • Daarna kunt u de gegevens weer opslaan en zal het automatisch inloggen weer werken.

  • Misschien maakt u een typefout. U dient het wachtwoord precies zo over te nemen als in de brief staat.
  • Vult u het goede wachtwoord in? Indien u hem veranderd heeft naar een eigen wachtwoord, en die niet meer weet, neem dan even contact met ons op.
  • Uw opgeslagen wachtwoord kan ook onjuist zijn, probeer het wachtwoord handmatig in te voeren om te zien of dat wel werkt.
  • Staat er misschien een spatie achter het e-mailadres? Voer het emailadres handmatig in.

  • Het wijzigen van het wachtwoord voor het inloggen in Mijn Lable Care gaat als volgt:
    1) Log in met het oorspronkelijke wachtwoord (uit de brief).
    2) Klik op het kleine pijltje, naast uw naam rechtsbovenin het scherm.
    3) Klik op ‘Je wachtwoord wijzigen’.
    • Voer in het bovenste vakje het oorspronkelijke wachtwoord (uit de brief) in.
    • Voer in de twee onderste vakjes uw nieuwe, eigen gekozen, wachtwoord in. Dit moet tenminste 10 karakters bevatten.

  • N.B. We adviseren u de brief met het wachtwoord wel goed te bewaren, ook als u het wachtwoord zelf aanpast. Het wachtwoord is nodig voor de installatie van het certificaat (mocht u dit ooit nog eens op een ander apparaat willen installeren).

De volgende oorzaken kunnen deze melding geven:

  • U dient het certificaat te installeren, deze heeft u via e-mail van ons ontvangen.
  • Heeft u het certificaat geïnstalleerd voor de webbrowser die u wilt gebruiken? Bijvoorbeeld Firefox vraagt om een andere manier van installatie dan Google Chrome. Als u wilt inloggen in Mijn Lable Care dan dient u het certificaat op de juiste wijze voor de browser te installeren (zoals aangegeven op de helppagina).
  • Gebruikt u de juiste link om in te loggen, deze staat in de mail die u van ons heeft ontvangen. U kunt op de link onder het kopje link in de mail klikken om naar Mijn Lable Care te gaan.

Wat ook kan helpen is:

  • Apparaat opnieuw opstarten (Dit is verplicht bij Apple apparaten)
  • Nagaan of de datum/tijd goed staan van het apparaat
  • Het vertrouwen van het certificaat instellen op volledig (Apple MacBook / iPad)
  • Cache wissen. Dit kan in de instellingen van de webbrowser (doorgaans bij 'browsegeschiedenis wissen') Uitleg hierover staat op: Cache legen PC of android tablet opschonen
  • Kijken of het niet aan de virusscanner of CCleaner (zoals bijvoorbeeld: Kamo) ligt, dit kunt u doen door het tijdelijk uit te schakelen.

Na het klikken op de link van Mijn Lable Care komt er een pop-up scherm in beeld: Certificaat voor authenticatie selecteren. U moet nu daadwerkelijk eerst op de naam van het certificaat klikken en daarna pas OK.

Het is mogelijk, dat u gebruik maakt van een verouderd apparaat en/of webbrowser, met een versie, die we misschien niet meer ondersteunen. Via de helppagina kunt u o.a. de ondersteunde browsers en de versies erbij zien. U kunt het certificaat eventueel installeren (met het wachtwoord uit de brief) op een ander apparaat, die wel voldoet aan de versies.

Als u Mijn Lable Care had opgeslagen als een bladwijzer/favorieten etc. kunt u dat nu het beste verwijderen. Vervolgens klikt u op of kopieert u de link van Mijn Lable Care uit de mail die u van ons hebt gekregen in uw browser (dezelfde als waar u het certificaat heeft geïnstalleerd). U heeft nu het inlogscherm in beeld, daarvan kunt u weer een bladwijzer/favoriet etc. van maken.

Algemene vragen zorgdossier Mijn Lable Care

In dit geval dient u contact op te nemen met de desbetreffende zorgorganisatie. Zij kunnen dit voor u nagaan en indien nodig de aanvraag nogmaals bij ons indienen.

Als u om welke reden dan ook geen gebruik meer wilt maken van Mijn Lable Care, dan dient u hiervoor contact op te nemen met de desbetreffende zorgorganisatie.

In dit geval dient u contact op te nemen met de desbetreffende zorgorganisatie. Zij kunnen dit wijzigingsverzoek dan bij ons indienen.

Dit komt door Android (en kan ook in Google Chrome voorkomen). Google Translate vertaalt automatisch de tekst op de website. Lable Care heeft de instellingen op Nederlands staan, ondanks de instellingen vertaalt Google de website naar het Engels en vervolgens weer naar Nederlands. Hierdoor ontstaan er vreemde woorden. Dit kan opgelost worden door het automatisch vertalen uit te zetten in de instellingen van de webbrowser. Het is geen probleem dat specifiek bij Mijn Lable Care hoort, dit zou ook op andere websites kunnen voorkomen.

Vertaling uitschakelen

  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer → Instellingen.
  3. Klik onderaan op Geavanceerd.
  4. Klik onder Talen op Taal.
  5. Vink het selectievakje 'Aanbieden om pagina's te vertalen die in een voor jou onbekende taal zijn' uit.

Installeren certificaat

Lable heeft de toegang tot de clientgegevens van de zorgorganisaties optimaal beveiligd. Alleen door het gebruik van de installatie van certificaten kunnen we garanderen dat niemand anders dan bevoegden de data kan benaderen. Uw certificaat is uw digitale handtekening.

Heeft u gekeken of de e-mail niet in uw spam-folder is terecht gekomen? Indien de mail in uw spamfolder/ongewenste mail staat, dan dient u hem te verplaatsen naar de inbox. Anders ziet u geen bijlage. Neem even contact met ons op als u geen mail van ons heeft ontvangen, dan kunnen we nagaan of het mailadres correct in ons systeem staat.

We kunnen u een nieuwe brief toesturen. Een verzoek hiervoor kunt u doen door te reageren op onze e-mail of te mailen naar ondersteuning@lablecare.nl. Vermeld hierbij duidelijk uw adresgegevens dan kunnen wij deze verifiëren met onze gegevens.

U kunt en mag op meerdere apparaten gebruik maken van Mijn Lable Care. U dient dan echter wel op elk apparaat afzonderlijk het certificaat te installeren.
Het certificaat is echter wel persoonsgebonden en het is niet toegestaan om het certificaat en de inloggegevens met anderen te delen.

Nee, als u een ander woonadres of IP-adres krijgt dan kunt u gebruik blijven maken van het certificaat dat op uw apparaat geïnstalleerd is.

Toegang tot het zorgdossier.

Iedereen die toegang tot een zorgdossier in Mijn Lable Care wil, heeft een eigen account nodig. Hiervoor dient contact opgenomen te worden met de desbetreffende zorgorganisatie. De zorgorganisatie bepaalt of een (tweede) account mogelijk is.

✉ ondersteuning@lablecare.nl | ℡ 088 44 20 244 (Mijn Lable Care)